reklama

Svet na onkológii

"To nie je fér." Koľko krát si to človek povie. To nie je fér, že on má vyšší plat ako, že ona pokračuje v škole a mňa vyhodili, že jej otec pracuje a ten môj je bez práce....To nie je fér, že práve on/ona má rakovinu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

Každý máme svoje sny. Ja som snívala o tom, že budem doktorka a budem pracovať na onkológii. Moje doktorské sny sa pomaly rozplývajú, ale ten jeden som si predsa splnila. Už druhý týždeň mám možnosť praxovať na onkológii.Je to iný svet ako ten mimo oddelenia. Je to svet plný bolesti, nespravodlivosti a nezodpovedaných otázok. Svet nekonečných ožarovaní a chemoterapií. Ale aj svet úprimných úsmevov a ďakovaní.Tie hnusné bunky si nevyberajú svojho hostiteľa. Je im jedno, že pohltia deťom matku, otca, že matke zoberú syna. Nerobia rozdiel medzi právnikom a robotníkom a často si zmyslia, že nenapadnú len jeden orgán, ale rozlezú sa po celom tele.Ženy sa boja o stratu svojej hustej hrivy, muži zase svoj strach skrývajú za vtipkovanie. Nenadávajú, keď sa im sestrička už po x-tý krát snaží zaviesť ihlu do žily, ale tá potvora je natoľko oslabená, že po pár sekundách praská. Ruky majú celé dopichané, no oni sa ešte ospravedlňujú, že sa na nich minie toľko ihiel.Títo pacienti sú pre mňa skutoční hrdinovia. Svoj osud znášajú s pokojom a pokorou.Akurát dnes som si vypočula rozhovor dvoch pacientov, jeden bol príjem a druhý už "starý známy. "- viete, nedá sa to vyliečiť, ale liečiť sa to dá. Je to ako s cukrovkou, aj tá sa dá liečiť, ale nie vyliečiť..-...áno, áno , odpovedá vystrašený pán.Ale dnes som aj bola svedkom obrovskej rodičovskej bolesti, kedy mladý chlapec prehráva svoj boj s touto zákernou chorobou. Videla som už zomierať človeka, ale keď vám pred očami umiera človek o niečo starší ako vy,farár dáva posledné pomazanie a zdrvení rodičia potláčajú slzy pri jeho posteli, trhá to srdce a poviete si, to nie je fér.

Beata Bírová

Beata Bírová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každý má svoj vlastný príbeh. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaJa a hudbaZ medicínskej pôdySrdcové záležitostiZamyslime sa ..IrelandSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu